Priprava na praznik svetega Frančiška 2025.
Praznik svetega Frančiška nas vedno znova vabi, da bi se Bogu zahvalili za tega prisrčnega svetnika, ki je bil tako zelo človeški, a vendarle tako zelo božji. Nekaj njegovih potez je zelo človeških. Bil je zelo vesel človek, poln človeškega veselja, ki ga je spremljalo vse njegovo življenja. To veselje pa po njegovem spreobrnjenju ni izginilo, ampak je postalo bolj poglobljeno. Veselje do lastne sreče je postalo veselje v Gospodu. Zato svetega Frančiška upodabljajo kot veselega svetnika, čeprav je res, da je za časa svojega življenja velikokrat trpel in bil žalosten. Na Gori La Verna je doživljal pravo trpljenje, a v njem je bilo globoko veselje. To je skrivnost velikih svetnikov, ki so notranje trdni in pokončni.
Prvo berilo, ki ga bomo danes prebrali, je iz Sirahove knjige. Govori o nekem zgodovinskem trenutku, v katerem je Simon, Johanaanov sin popravil božjo hišo. Gre za čas, ko je pomemben človek, verjetno Simon II. popravil božjo hišo, ki je bila poškodovana v bojih. Gre za zelo veliko delo, ki ga je opravil ta veliki duhovnik. Popravilo hiše pa se ujema z drugim dejanjem v katerem je Frančišek v sanjah srečal Jezusa, ki mu je naročil, naj popravi njegovo cerkev. Kakor je s popravilom cerkve postala bogato vse življenje, tako je tudi v Frančiškovem času nastopilo bogastvo. Pa ne bogastvo imetja, ampak bogastvo duha. Sirah opisuje posledice pomembnega popravila božje hiše tako, kot bi se zgodilo novo stvarjenje. V središču tega dogajanja pa ni neka skrb za bogastvo ampak je živi Bog in njegov služabnik.
Sveti Frančišek nam pokaže naslednjo resnico. Bog ne zavrača stvarstva in ne misli, da je stvarstvo samo nekaj začasnega in zgolj popadljivega. Stvarstvo je znamenje, da Bog hodi s svojim ljudstvom in ga varuje na vseh korakih. Ko človek v svojem življenju začna slaviti Boga, se jasno pokaže, da Bog prebiva med nami in bogati tudi naše življenje. Ta lepota nam govori, da bo izpolnjena Jezusova obljuba po kateri je Jezus rekel, da bodo tisti, ki se bodo ravnali po njegovi besedi že v tem življenju dobili stokratno plačilo.
Psalm nam govori o tem, kako je človek tesno povezan z Gospodom in kako lahko deluje v božji službi. To ni služba, ki bi človeku jemala svobodo in veselje. To je služba, ki človeku obogati življenje. Božja služba ni samo duhovniška ali redovniška služba. Božja služba je vsaka služba v kateri prinašamo med ljudi življenje po evangeliju.
Ko spremljamo svetega Frančiška vidimo, da ob koncu svojega življenja postane povsem podoben Kristusu. Na svojem telesu nosi celo kristusove rane. To je velik dar, ki ga Frančišek prejme, da bi lahko v polnosti zaživel božje življenje. V tem sveti Frančišek uresniči to, kar ja izpovedal sveti apostol Pavel, ko je razumel in blagroval Jezusov križ.
Iz evangeljskega odlomka sije ena sama beseda in ta beseda je majhnost. To je majhnost, ki jo Jezus blagruje. Iz teh besed lahko sklepamo, kaj majhnost, ki se jo je oklenil sveti Frančišek sploh pomeni. To ni odrinjenost na rob. To tudi ni poklekanje pred močnimi ljudmi. To je majhnost pred Bogom, ki v našem življenju dela čudovite stvari. Človek pa Boga velikokrat ne posluša in mu ne sledi.
Na praznik svetega Frančiška asiškega 4. oktobra 2025 bo sveta maša v cerkvi svete Ane ob 19. uri. Daroval jo bo provincialni minister slovenskih frančiškanov p. dr. Christian Gostečnik. Z njim bodo prišli tudi frančiškanski bogoslovci. Pred sveto mašo bo ob 18. uri tiho češčenje, nato serafinski rožni venec.